2012. november 2., péntek

Képek ezer szóbol


Beszélgetés a Vancouveri  Magyarság egyik kiemelkedő személyiségével , Botos Flórián rajzművésszel

-Kérlek mondj pár dolgot magadról a kedves olvasóknak

Első sorban szeretném megköszönni a Tárogató újság szerkesztőségének,hogy lehetőséget kaptam bemutatni művészetemet e cikken keresztül a vancouveri magyarságnak is.
Azért mondom,hogy a Magyarságnak is mert kanadaiaknál már ismertek alkotásaim , és nagy a valószínűsége annak,hogy hamarosan az Államokban is ismertek lesznek a képeim.
Magamról annyit,hogy 1973-ban születtem Magyarországon Salgótarjánban.12 évvel ezelőtt Emigráltam Kanadába a családommal,   és 2002 óta lakom itt Vancouver-ben.Feleségemmel Verával, és két gyerekemmel Flóriánnal és Mirjammal.

A Művészeted teljesen magával ragadott,alkotásaid egyedisége egyszerűen lenyűgőzött.
Beszélj a művészetedről,hogyan nevezed ezt a stílust?

A művészetemet betűrajznak,illetve olvasható képeknek nevezem.Röviden,hogy érthető legyen a kedves olvasók számára is.Olvasható szavakból alakítom ki a képeimet.Tehát nem le rajzolok egy Portrét hanem le írok egy Portrét.Így minden alkotásom üzenetet hordoz.

Hogyan készül egy ilyen alkotás?


Általában ha biblikus alkotásról van szó,megérint egy Ige rész vagy bibliai történet mint például az izgalmas Szamaritánus akkor már szinte látom a történet jelenetét magam előtt és elkezdem megrajzolva irni és formálni a képet.A munkámhoz különböző méretű alkoholos filc tollakat ecseteket vagy az új olajfestékes filc tollat használok és persze közben folyamatosan számolom hányszor irtam le az igerészt amiből a képet alkotom.
Első alkotásaim 1999 től 2002 ig mind Magyar szövegek-ből készültek,majd 2003-ban első Vancouveri kiállításomon már szerepeltek új angol nyelvű alkotásaim is.

 Mikor született meg ez  a stílus?

1996 ban megtérésem után kezdtem el Bibliai történeteket rajzolni az igéből.Szerettem volna Isten igéjét eljuttatni az emberekhez mert mikor engem elért Isten beszéde,csodálatos módon megváltoztatott mint embert,férjet,apát.És láttam,hogy sokféle képpen lehet Isten beszédét közvetíteni,át adni vagy ha úgy tettszik hírdetni.Én úgy gondoltam,hogy az alkotásaimon keresztül is hírdetem Isten beszédét.


Eddig a bibliai alkotásaidról esett szó viszont én láttam,hogy vannak más alkotásaid is mint például a Portrék.


Igen,az elmúlt évek során 3 vonalat alakítottam ki a művészetemen belül, és ez a három vonal pedig
1-Bibliai amit már korábban emltettem is az üzenetek fontossága miatt.
2-Portrék. Énekesek,szinészek,hírességek arcképeit rajzolom betű írással saját dalszövegükböl vagy kritikáikból.
Pl: a Magyar hírességek közül itt van Kölcsey Ferenc a Himnusszal vagy Petőfi Sándor a Nemzeti dallal vagy Roma oldalon Ifj Járóka Sándor egy nóta szövegével.
3- a speciális az az a különleges vonal a személyre szabott rendelések amik egyre sikeresebbek mióta elkezdtem.A lényege,hogy a megrendelő kérésére az ő általa kiválasztott családi fotórol, vagy bármilyen fotóról a szintén általa kiválasztott vagy kitalált szövegből készítek egy alkotást.
Mivel személyre szabott egyedi ajándék amit az ember tud csak úgy megvenni a boltban,így egyre keresettebb ez a vonal.Az emberek szeretik az egyedi dolgokat.
Rendelik például: születésnap,karácsony,esküvő,házassági évforduló,valentin nap stb.

Hol lehet látni az alkotásaidat?És hogyan lehet vásárolni tőled?

Az alkotásaimat a http://www.floartgallery.ca oldalon lehet megtekinteni és ott vásárolni,rendelni is lehet.
De örömmel válaszolok telefonon is az érdeklődőknek.
Tel:604-365-8316.
9-töl este 9 ig.
Itt szeretném megemlíteni a weboldal készítőjét. Verebélyi Attilát aki lenyűgőző munkát csinált.

Min dolgozol jelenleg?

Jelenleg egy nagy méretű bibliai képen dolgozom ami nagyon külön álló történetet mutat be egy helyen,de mind a történetnek egy üzenete van.Ami így hangzik ":ÉN VAGYOK AZ ÚR A TE GYÓGYÍTÓD".Ezen kívül pár hónapja egy üzleten is dolgozom.Kiállitásaim során rengeteg jó ötletet kaptam művészetemmel kapcsolatosan kanadai és amerikai üzletemberektől akik egyfolytában arra buzdítottak,hogy a képeimet nyomjam ruhákra főként pólokra,sapka és még sok más dologra. Mert szerintük bomba siker lenne.Így meg fogadva tanácsukat ,nem régiben elkészült  az  úgynevezett Business Plan, amit egy nagyon profi csapat dolgozott ki ,akik  jol ismerik alkotásaimat és  most  jelenleg  befektetőt ,vagy inkabb partnert keresek  ehhez a vonalhoz.


Remélem hamarosan lesz jelentkeződ és láthatjuk alkotásaidat ilyen formában is.
Köszönöm az interjút.

Én is köszönöm a lehetőséget!


from: http://floartgallery.ca

2 megjegyzés:

  1. Szeretnék egy családi képet rendelni.Mi ennek a folyamata?Mennyi időbe telik a rajz?A honlap eszméletlen jó.Kellemes hallgatni a zenét rajta.

    VálaszTörlés
  2. A képek nagyon jók.Várom már a bolt nyitását.Halleluja.

    VálaszTörlés