Áldunk ma Uram
Téged, ebben az újesztendőben, előre megyünk Atyám, az Úr áldásainak
teljességében, a meglepetések éve, a változások éve, a jó előmenetelek éve.
Áldunk ezért téged Úr Jézus Krisztusunk, ebben az újesztendőben!
Erőteljes gyógyító kenet van jelen, megdorgáljuk a
fájdalmakat Atyám, Jézus nevében. Minden testből eltávoznak ezek a fájdalmak
Jézus hatalmának szavára, Jézus szent nevére, a Szent Szellem ereje által, örök
dicsőség ezért Istennek.
Kisgyermekek bemutatására kerül sor és ima elmondása
felettük. Amikor gyermekekre tesszük a kezeinket, az teljesen biblikus, fogok
még erről tanítani a következő hetekben. Ez nem varázslás, amikor az Igét
gyakoroljuk, az sem varázslás, ha a karácsonyfát felállítjuk, és ezzel
ünnepelünk, hiszen nem vagyunk a törvény alatt.
Ugye azt azért tudjuk, hogy Jézus Krisztus az évnek nem
ebben az idejében született. A mi naptárunk szerint, szeptember környékén
született, de valahol az év során meg kell ünnepelni, és mi ebben az időben
ünnepeljük, és az olyan jó, amikor az Ő ünneplésére kerül sor.
Mi újesztendőt kezdtünk, de a zsidó naptár szerint, nem
most van az újesztendő kezdete. Attól még ez az ünneplés fontos, mert a
szívünkben ez az újság van, az újesztendő kezdete. A lényeg az, hogy Ő él,
eljött a földre, és feltámadt a halálból.
Szeretnénk a vízkeresztségről
hírt adni, mert sokan kérdezték az utóbbi időben, hogy mikor kerül rá sor.
Ezért szeretném bejelenteni, hogy most január 15-én, délután 1 órai kezdettel
kezdődik a 70-es számú épületben. Egy nagyon szép keresztelő medence épült az
egyik pásztorunknak gazdag felajánlásából, és ha jelentkezni szeretnétek, még
időben tegyétek meg, kb. 50 ember keresztségére kerülhet sor egy ilyen
alkalommal. A titkárságon, vagy Szuhai Péternél lehet jelentkezni.
Ezen kívül egy imakonferenciánk
lesz január 14-én 11 órakor, és egy pásztorkonferenciánk, január 28-án,
szombaton. A vízkeresztség mellett továbbra is a keresztről tanítok, Pál leveleiből merítve, hogy mit jelent a
kereszt egy hívő számára.
A kegyelemről
tovább folytatjuk a tanítássort, és mivel a II. Péter 3. fejezetben szintén
utalás történik, ezért fontos, hogy elolvassuk az Igéket.
Péter II. 3/12
Akik várjátok és sóvárogjátok az Isten napjának eljövetelét, mely miatt az egek
tűzbe borulva felbomlanak, és az elemek égve megolvadnak.
13. De új eget
és új földet várunk az Ő ígérete szerint, amelyekben megigazultság
lakozik.
14. Annak
okáért szeretteim, ezeket várván, igyekezzetek, hogy szeplő nélkül és hiba
nélkül valóknak találjon titeket békességben.
15. És a mi
Urunk hosszútűrését üdvösségnek tartsátok; amiképpen a mi szeretett atyánkfia,
Pál is írt néktek, a néki adott bölcsesség szerint,
16. Szinte
minden levelében, amikor ezekről szól. Ezekben van néhány nehezen érthető dolog,
amiket a tudatlanok és állhatatlanok kiforgatnak, mint más Írásokat is, a maguk
vesztére.
17. Ti azért
szeretteim, előre tudván ezt, őrizkedjetek, hogy az istentelenek tévelygései el
ne sodorjanak, és a saját erősségetekből ki ne essetek;
18. Hanem
növekedjetek a kegyelemben és a mi Urunknak és megtartó Jézus Krisztusunknak
ismeretében. Néki legyen dicsőség, mind most, mind örökkön örökké. Ámen.
Itt megtanuljuk, hogy növekednünk
kell ebben a kegyelemben, és a mi Urunk, Jézus Krisztusunk megismerésében.
Szeretett atyánkfia, Pál, a néki adott bölcsesség
szerint írt nektek a leveleiben. És a Páli Evangéliumot fogjuk vizsgálni.
Amikor Jesse Duplantis fellátogatott a mennybe, találkozott
Pállal, Pál megkérdezte, hogy vajon az én
Evangéliumomat hirdeted-e? Szeretnék én magam is bölcsességet venni Istentől, hogy miként hozzam elő nektek ezt az Evangéliumot,
hogy abból ti megértést vehessetek.
Rátérünk hamarosan azokra az Írásokra, amelyekből
megláthatjuk, hogy a törvényt odaszegezte Isten a keresztfára. Nem
vagyunk a törvény alatt többé, a kegyelem
alatt vagyunk. Ábrahám 435 évvel a törvény előtt
élt, vagyis ő nem tartozott a törvény
alá. Mégis az Írás úgy szól róla, hogy Isten
barátja.
Mi pedig a kereszt
után élünk, Pál magyarázza, hogy nekünk mit
jelent a kereszt, és mi az, amit nem,
bár a keresztények úgy hiszik, hogy azt a kereszt hozta, ezt részleteiben fogom
majd taglalni.
Elmondom majd, hogy NEM VAGYUNK A TÖRVÉNY ALATT, mint
ahogy Ábrahám sem volt a törvény alatt. 435 évvel Ábrahám áldása után jött a törvény, mi pedig Ábrahám áldását örököltük a
Krisztus Jézusban szintén törvény nélkül.
Mégis Ábrahám idejében is volt Istennek ítélete, Szodomát és Gomorát ítélet
sújtotta.
Mi itt a kegyelem idején
élünk, számunkra ez nem szükségszerű, hiszen mi újjászületettek vagyunk, és az
Úrnak a természete van bennünk, Isten
természetét hordozzuk magunkban. És birtokunkban van az Ige, és képesek vagyunk az Ige hatalmával élni. Jézus nevének hatalmával hatalmat vehetünk, és
az üdvösség a mi örökségünk, az
újjászületés által.
Ezt a hatalmat
az Úr a mi kezünkbe helyezte, a hívők
kezébe. Gyakorolásához hit szükséges, mert hit szükséges ahhoz, hogy el tudjuk fogadni ezt a kegyelmet.
Azért támadjuk ilyen erőteljesen a törvényt a mostani
tanításokban, hogy téged teljesen szabaddá tegyenek ezek. Sokatok szívében
tapasztalható a kárhoztatás gyökere,
mélyen a szívetekben. Ezt nem lehet elrejtegetni, ez ott van.
És mindennek az ereje, a kárhoztatás, a törvény által
van. A törvények alá helyeztek benneteket a múltban. A legerőteljesebb gyökere
mindennek a kárhoztatás, ami a törvény által van, és ezt el kell,
hogy pusztítsuk az életünkben. A Róma 6/14 szerint szoktuk olvasni, hogy mi nem
vagyunk a törvény alatt, hanem a kegyelem alatt vagyunk.
Tehát a mai napon azon fogunk időzni, és dolgozni, hogy a
kárhozat alól kijöhessünk, mert a
kárhozat az ördögnek munkája. Ha ki tudunk jönni a törvény alól, akkor a Szent Szellem szabadságát fogjuk élvezni, és a
kegyelem áradása, a csodálatos áldások az életeden észrevehetők lesznek.
Kolosse 2/14
Azáltal, hogy eltörölte a parancsolatokban ellenünk szóló kézírást, amely
ellenünkre volt nékünk, és azt eltette az útból, odaszegezvén azt a
keresztfára;
15. Lefegyverezvén a fejedelemségeket és a
hatalmasságokat, azokat nyilvánosan megszégyenítette és mutogatta, győzelmet
aratván felettük a keresztfa által.
Megszerezted-e már
magadnak azt a kijelentést, hogy Isten maga odaszegezte
a törvényt a keresztfára, és ezáltal
lefegyverezte a fejedelemségeket és a hatalmasságokat?
Ez megmutatja nekünk,
hogy az ördögnek a fegyvere, a törvényben van. Az ördög arra használja
ma is a törvényt, hogy fejbe vágjon vele. Azt mondja neked, hogy nem tettél még
elegendőt, többet kellett volna tenned. Még akkor is, ha jól tetted a dolgodat,
akkor sem tettél eleget, ugyanis többet kellett volna imádkoznod. – Igen,
imádkoztam! – mondod. De többet kellett volna imádkoznod! – mondja az ördög.
Ha valami rosszat tettél,
akkor a törvényből látod, hogy az rossz, de ha valami jót tettél a törvény
szerint, akkor azt fogja mondani, hogy de nem tettél eleget belőle. Mert a törvény az atyafiak vádolója.
Az egyik pásztor azt
mondta, hogy én a törvénnyel kötöttem házasságot. Attól tartanak ugyanis a
hívők legtöbbször, hogy ha a törvény alól kikerülünk, akkor törvénytelenné
válunk? Az ördögnek egy nagy hazugsága
ez, és ez is az ördög által a szívünkbe ültetett félelmekből van.
A hazugság szelleme által az elmébe, és a szívekbe ülteti el ezt a félelmet. Azt hiteti el velünk, hogy a törvény nélkül
törvénytelenekké válunk. Amikor Ábrahám még a törvény nélkül élt itt a földön, Isten barátjának
neveztetett.
Libanonban éltem egy
ideig, és ott sem volt törvény, hat évig folyt ott a háború. Mihez volt az
hasonló? Olyasmi volt, hogy mindig a józanész
szerint kellett cselekedni. Az emberek hajlandók voltak ingyen segíteni, rendbe
hozták az utakat, a telefonvonalakat.
Vagy egy másik példát
hozok: ha az ember az autópályán halad 130 km/órás sebességgel, s ha van
sebességkorlátozás, akkor azt meg tudod szegni. De ha nincs kitéve korlátozás,
akkor a józanész szerint annyival mész, amennyivel szeretnél.
Néhány évvel ezelőtt,
amikor iskolába jártam, nagyon gyors, sok lóerős autóink voltak akkoriban, 440
LE motorral. Ahol én laktam, volt egy nagyon éles kanyar is, ott le kellett
volna lassítani 50-60 mérföld/órára. Voltak olyan fiúk, akik évről évre
megpróbálták 150 mérföldes sebességgel bevenni azt a kanyart.
Ami a legdöbbenetesebb
ebben, hogy soha nem követelte az életüket ez a vakmerőség, de többször
megpördült az autójuk, és gerinctörést szenvedtek. Három személlyel is
megtörtént ez. Tehát ezt teszi az emberrel a törvény. A tilos jelzés arra készteti az embert, hogy megszegje azt.
A törvényt azért adta Isten az embernek,
hogy megmutassa, hogy szüksége van az embernek egy üdvözítőre! És mi megkaptuk az Üdvözítőnket.
Hangsúlyozom, hogy
Ábrahám 430 évvel a törvény előtt
élt. És Isten úgy hívta őt, hogy az én barátom.
Ma mi nem vagyunk a törvény alatt:
Róma 6/14 Mert a bűn tirajtatok nem uralkodik; mert nem
vagytok törvény alatt, hanem kegyelem alatt.
A bűn tirajtatok nem
uralkodik, mert nem a törvény alatt, hanem a kegyelem alatt vagyunk, írja itt.
Jelenések 12/10 És hallék nagy szózatot az égben, amely
ezt mondta: Most lett meg az üdvösség és az erő, és a mi Istenünk királysága,
és az Ő Krisztusának hatalma; mert a mi atyánkfiainak vádolója levettetett, aki
vádolta őket éjjel és nappal a mi Istenünk előtt.
Sokkal több ember üdvözül, mint a törvény tudói azt
gondolnák, hiszen mondja az Írás, hogy – higgyetek az Úr Jézus Krisztusban, és
mind te, mind a te házad népe üdvözül általa. (Csel. 16,31) A bibliaiskolai
éveim alatt volt egy látásom, láttam
azt az óriási sereget, akik a mennyben voltak fent, megszámlálhatatlan sokaság a trón körül.
Jelenések 6. fejezete
lehetett ez, amikor mindenki ott sereglik a trón előtt. Olyan erőteljes sokaság
ez, hogy a sereg vége, szinte a világűrben van. Nektek, sokatoknak része van
ebben a munkában, hogy az embereket üdvösségre
vezessétek!
Róma 2/4 Avagy megveted az Ő jóságának, elnézésének és
hosszútűrésének gazdagságát, nem tudván, hogy az Istennek jósága téged
megtérésre indít?
Isten jósága az, ami ezt elvégzi. Amikor Péter
áldott volt, mert az Úr szavára cselekedett, és oly bőséges volt az a bizonyos
halfogás, amikor leeresztette a hálót. Mit tett utána? Rájött, hogy ő milyen
bűnös, leborult az Úr előtt, és könyörgött az Úrnak, hogy távozzon elő tőle,
mert ő bűnös az ő voltában.
De a mai időszámításban, ez
teljes hazugság, hogy mi bűnösek lennénk, mert mi újjászületettek vagyunk, és
a múlt, a jelen, és a jövő vonatkozásában minden bűnünk megbocsáttatott. Nagyon
kedvelem a következő Igét.
Zsoltár 103/4 Aki megváltja életedet a pusztulástól;
kegyelemmel és irgalmassággal koronáz meg téged.
Amikor az ember tudja
azt, hogy neki megbocsáttatott, akkor
az Úrnak a félelme lesz az ő osztályrésze, félni
[tisztelni] fogja az Urat. Az Úr félelmét, amikor megtapasztalja az ember… Megtörtént
ez velem, néhány évvel ezelőtt, ahogy éjszaka kimentem a mosdóba, az Úrnak a
félelme várt ott, meglátogatott.
Hú-ú-h! Néhányatoknak, akiknek különleges
elhívásuk van, lesz ilyen meglátogatásuk, hogy valójában megadjátok-e
magatokat az Úrnak arra az elhívására?
Amikor megtudod, hogy
neked megbocsáttatott, és új teremtés vagy, akkor tudsz növekedni
a kegyelemben és az Úr ismeretében. Az Úr ismerete az kijelentett tudás az Úrról, nem lehet megszerezni akadémiai szinten
ezt a tudást, kijelentett tudásként jön hozzánk.
Ki pontosan az atyafiak
vádolói? A törvénynek a tudói az atyafiak vádolói! Ahogy mondtam, a mi bűneink
eltöröltettek a múlt, a jelen, és a jövő vonatkozásában. Amikor a törvénytől végre szabaddá válsz, akkor tud
a Szellem szabadon mozdulni az
életedben.
Hit kell ahhoz,
hogy az ember Isten kegyelmét el tudja fogadni
az életére. Mondja az Ige, hogy kegyelemből
tartattatok meg, hit által. Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék.
(Efézus 2/8) Bármelyikkőnkre vonatkoztatva is, Isten kegyelme az, hogy üdvözült.
Efézus 1/3 Áldott legyen az Isten, és a mi Urunknak,
Jézus Krisztusnak Atyja, aki megáldott minket minden szellemi áldással a
mennyekből a Krisztusban,
Bizony áldott legyen
ezért a mi Istenünk, és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja ezért. A hit tudja elfogadni azt, amit nem érdemeltünk ki. Amit nem tudtunk
elérni az érdemeinkkel, azt a hit tudja elfogadni.
Ha a hitünkben növekszünk, akkor leszünk képesek az Úrról
még több kegyelmet, és még több ismeretet elfogadni. Építkezünk, és mindig hozzáadódnak itt
igehelyek. El fogom nektek magyarázni, hogy miért. Mert mindannyian meg fogunk ítéltetni arról, hogy vajon a Páli Evangéliumot
hirdettük-e?
Miközben erről tanítok,
mindig kapok újabb és újabb kijelentést,
és növekedni fogunk az Evangélium megértésében, hogy kik vagyunk, hogy szabadok
vagyunk.
János I. 4/17 Azzal lett teljessé a szeretet közöttünk,
hogy bizodalmunk van az ítélet napjához, mert amint Ő van, úgy vagyunk mi is e
világban.
Az ítélet napján nekünk
nem Isten hatalmas trónja előtt kell megállnunk ítéletért, mert Jézus azt az ítéletet magára vállalta, ami ott ért
volna minket. Vagyis nem ilyen törvény szerinti megítélésről szól. Akkor miről
szól? Az ítélet napján azok lesznek
megítélve, akik minket a törvény mértékével megítélnek.
Nekünk tudnunk kell ezt,
hogy a mi szeretetünk teljessé kell,
hogy legyen. Hányszor mondták pl. nekem idegenek azt, hogy nem vagyok méltó
arra, hogy Isten felkentje legyek. Nektek vajon mondták-e ezt? Mert nekem pl.
elmondták azt is, hogy te sem vagy méltó rá.
Megítélnek mindenkit,
mert nem tudják, hogy amint Ő van,
úgy vagyunk mi is e világban. Ez az,
ami tökéletessé teszi a szeretet utunkat,
tudunk velük is szeretetben járni. Törvényeket hoznak ellenünk. Nekünk ki kell teljesedni a szeretetben, hogy tudjunk
velük is szeretetben járni. Tehát erről beszél, hogy az ördög fog minket
megítélni, törvény tudói fognak minket megítélni, az ördög képviselői.
Azért nem jár nekünk ítélet, mert amint Ő van,
úgy vagyunk mi is a világban. Jézus a törvény alatt van-e? Jézus a betegség és
a gyengeség súlya alatt van-e? Vagy Jézus szegény-e? Ezért javaslom, kezd el
ezt a megvallásodat, hogy: AMINT Ő VAN, ÚGY VAGYOK ÉN IS EBBEN A VILÁGBAN! Valahol
el kell kezdeni a mindennapi megvallásunkat.
Egyik kedvenc igeversem a
Titusz 2/11-12, s ezeken a verseken el kell időznünk. Nézem a prédikátorokat,
akik a kegyelemről tanítanak. Az egyik egy óriási gyülekezetben szolgált
Ausztráliában, egy pünkösdi gyülekezetben. És mondtam, hogy ha őket képes lesz
valami változásra bírni, akkor nagyon jól végezte a munkáját. Meghívást kapott
oda, elment, mert az emberek nyitottak
erre a változásra.
Hagin amikor még az élete
során nyilatkozott erről, akkor azt mondta, hogy van egy olyan Evangélium,
amire Krisztus Teste még most nem képes,
hogy befogadja. Most már mi ebben a
pillanatban készen állunk rá, itt mindenképpen így igaz.
Én szeretnék növekedni a kegyelemben, és azokban a
dolgokban, amit Isten akar általunk elvégezni. Ezeket nem tudjuk kiérdemelni, a
kegyelem ajándék.
Titusz 2/11 Mert megjelent az Isten üdvözítő kegyelme
minden embernek,
12. Amely arra tanít minket, hogy megtagadva a
hitetlenséget és a világi kívánságokat, mértékletesen, igazán és szentül éljünk
a jelenvaló világon:
Ki az, aki tanít minket
erre? A törvény ismerői, a prédikátorok, vagy a pásztorok? Nem. Hanem Istennek
az üdvözítő kegyelme az. Amikor az
emberek végre szabadok lesznek a
törvénytől, és a Szent Szellem szabadon
tud mozdulni, akkor képesek még több
kegyelmet fogadni Istentől. Ez a
kegyelem megjelent minden embernek,
amely üdvösséget hoz.
Amikor az emberek a képembe
hazudnak, azt mondják, hogy nem hisznek Jézusban, nem hiszek Istenben, akkor
hazudott az illető, mert mindenkinek
megjelent ez a kegyelem, az illető csak visszautasítja,
mert a saját dolgait, útjait akarja járni.
Nagyon sokan hisznek Jézusban. Az elmúlt évben is
tapasztaltam azt, hogy volt egy gazdag ember, és nem akarja feladni a világi
útjait. Milliárdosokról beszélek most. Hisznek Jézusban, de nem akarja elkötelezni magát erre az
életre, mert azt mondta, hogy ha ő befogadja Jézust, mint élete Urát, akkor nem
ő lenne a saját ura.
Az embereknek fel kell
fedezni azt, hogy van egy jobb élet
annál, mint amikor korrupcióban élünk. A pokol egy nagyon súlyos hely. Róma
10/13 szerint van vigasztalásunk,
mert mindaz, aki segítségül hívja az Úr nevét, megtartatik.
Volt egy magyar ember,
18-19 éve lehet ennek, visszajött az Egyesült Államokból, és otthagyta a
korrupt életét, amit ott élt. Nagyon rossz élet volt, amit ő ott élt. Kérdezték
ott tőle, hogy be akarja-e fogadni az Urat? És mondta, hogy nem akarja, mert
ehhez az élethez kellett, hogy pénze is legyen. Most, hogy ezt feladta, elfogadta az Urat. Megvallotta az Urat.
Ott is befogadhatta volna, az Úr ott is képes lett volna a dolgairól gondot
viselni.
De az emberek úgy
gondolják, ha ők az Urat befogadják, akkor rögtön a törvény alá kerülnek. Látják
ugye azokat, akik gyülekezetbe járnak, hogy hogyan le vannak terhelve a
törvénnyel, és nem akarják ezt a fajta életet élni. Ki akar ilyen életet élni?
Én sem akarnék ilyen életet élni, hogy egyik keresztény rendelés a másik után.
Úgy gondolják, hogy a
zsidótörvényekről ők már gondoskodtak, de akkor meg kell tartanod a törvény
minden egyes jottáját. Egy dolog, pl. ami le van írva a törvényben: egy kis
lapátkát kell hordanod a hátizsákodban, mert amikor el kell menned a dolgodat
végezni, akkor kell ásni egy kis gödröcskét azzal a lapátkával, és utána azt el
kell temetned. Meg van írva a törvényben. Ki az, aki meg tudja tartani a
törvényt? Képmutatás!
Értelmetlen lenne próbálkozni vele, mert nem vagyunk a
törvény alatt, soha nem is voltunk a törvény alatt. Pontosabban így írja, hogy
Jézus betöltötte értünk a törvényt,
és a törvénynek betöltése a szeretet. Ugye azzal lett teljessé a szeretet. A
törvénynek tudorai, ítélkezések.
Amikor Izraelbe megyek, akkor mindig töltök egy kis időt
a haszidik rabbikkal, és a kívül valók döbbenettel állnak előtte, én is.
Dicsérjük az Urat. Lehet, hogy azért akarja ezt az Úr, hogy ők lássanak
valamit, kijelentést vegyenek. Ezek a haszidik zsidók, akik feketébe is
öltöznek, azt mondta, hogy még életében nem ivott kapucsínót. Meghívtam az
elsőre, és azután egy másodikra is. Ízlett neki.
Tehát, ha kitartasz
a tanításokban, akkor te is szabad leszel,
mert csak az Evangélium, amit olvasunk, minden egyes leveléből kiolvasható ez.
Nem lehet magunkat elzárni előle.
Korinthus I.
15/56 A halál fullánkja pedig a bűn; a bűn ereje pedig a törvény.
A halál
fullánkja a bűn, a bűn ereje pedig a törvény. Vagyis a hústestiségünket a
törvény úgymond, aktiválja. Az egésznek a gyökere, hogy bűn és bűntudat, az a
törvényben keresendő. Van még egy-két kis gyökere, az egyik a félelem. A világ a fizikai haláltól fél,
nem a szellemi haláltól. A halálfélelemről
majd a későbbiekben beszélünk.
Mert azt nem tudják, hogy létezik a szellemi halál, és
azt sem tudják, hogy létezik egy menny és egy pokol, de ha bekerülnek a
kórházba, és fizikálisan akarnak meggyógyulni, félnek a haláltól, mert van egy
félelem bennük a haláltól.
A fő baj azonban, hogy ott van bennük is a kárhoztatás, a
törvény kárhoztatja őket. És ettől a
kárhoztatástól meg kell szabadulnia
mindenkinek, mert ez köti meg a hitünket,
hit nélkül pedig nem vagyunk képesek elfogadni Isten kegyelmét. Jézus a
kereszten megoldást hozott a
törvényre, a kárhoztatásra, a bűnre. És most nézzük az 57-es verset.
57. De hála az
Istennek, aki a győzelmet adja nékünk a mi Urunk Jézus Krisztus által.
Ki adja nekünk ezt a
győzelmet? Isten adja nekünk! Jelen időben! Hála az Istennek, aki a győzelmet adja nékünk, a mi Urunk, Jézus
Krisztus által. Nem lehet ám kiérdemelni, Ő
adja! Ez a győzelem a bűn felett, a halál felett, győzelem a törvény
felett. És ez a győzelem adatik
nekünk. A győzelmet nem lehet kiérdemelni, vagyis nem tulajdonítható neked, a
te érdemeid által, Isten adja neked ezt a győzelmet. Nem tudod kiérdemelni, csak
elfogadni tudod.
Ezt olvastuk az előbb, hogy odaszegezte a keresztfára a törvényt, és lefegyverezte a fejedelemségeket és a hatalmasságokat. Isten maga
törölte el azt az adóslevelet, amit
ellenünk írt, ami a kárunkra volt. Jézusnak a keresztfájára odaszegezte a
parancsolatokkal együtt, a tízparancsolattal együtt a keresztfára szegezte.
Mert Isten tudta, hogy az Ő kegyelme nélkül senki nem lesz képes elfogadni a törvény által az Ő
áldásait. A törvény által senki nem juthatott el a megigazultság ismeretére. Mert Isten tudta, hogy a törvény csak kárhoztatni képes, a
törvény átkot képes hozni, ezért Isten odaszegezte azt a Jézus keresztfájára.
Minden ellenünk szóló kézírást odaszegezett. Mindaz, ami oda lett szegezve, s az többé nem működőképes.
Tehát azért nem vagyunk már a törvény alatt, amit Jézus
elvégzett. Ha az ember saját erejéből akarna kijönni a törvényből, - a törvény
ugyanis azt mondja, hogy neked meg kell fizetni az adóságot, tartozol nekem
ezekkel, és ezekkel az átkokkal, tartozol nekem ezekkel és ezekkel a betegségekkel,
tartozol nekem a halállal.
És a törvény azt mondja, hogy most ezt fizesd meg nekem,
azért, mert nem tartottál meg engem, nem tartottad meg a törvényt. Mivel nem
tartottad meg a törvényt, ezért neked fizetned kell, ez az adóslevél.
Jézus ezért vállalta a keresztet, hogy a kereszten meghaljon értünk, mert Jézus bűnnélküli volt, a büntetésnek a teljes árát megfizette értünk.
Megfizette ezt a halált, megfizette a törvény tartozásait. Istennek a törvénye abban
az időben oda lett szegezve a keresztfára.
Jézus fizette meg a törvénynek azt az adóslevelét, amivel mi tartoztunk a törvénynek. Jézus
fizette meg azt a betegséget, amivel mi tartoztunk a törvénynek. Jézus betöltötte a törvényt. Jézus nem csak
értünk halt meg, hanem a mi helyünkben
halt meg, mintha mi lettünk volna. Nagyon nagy különbség. Később elmagyarázom.
Mert mi Őbenne
voltunk, amikor Ő meghalt, ezért tudtunk feltámadni Őbenne, amikor Ő
feltámadt. De ne térjünk most ki erre, maradjunk a fővonalon, mert tovább kell
itt haladnunk. Vagyis mi már többé a törvénynek
nem tartozunk semmivel! Ezért a törvény többé már nem mondhat nekem semmit,
hogy ezt tegyem, vagy azt tegyem.
Mert nem vagyok adósa többé a törvénynek, és nem kell,
hogy mondjak semmit a törvénynek, mert amit mondok, azt csak Jézusnak kell
mondanom. Jézussal kell csak beszélgetnem,
mert Jézus az én üdvözítőm, nem a törvény.
Jézus az ok arra, hogy én szent vagyok, Ő szerezte a szentségemet,
nem a törvény. Jézus hozta nekem, hogy én áldott
vagyok, nem a törvény hozta nekem az áldást. Jézust hozta tehát nekem
mindezeket az áldásokat, és nem úgy jött
az áldás, hogy megtartottam volna a törvényt.
A 14-es versben mondja, hogy Isten odaszegezte a keresztfára az adóslevelünket, a rendeleteket, és a
parancsolatokat. És a következő versben írja, hogy lefegyverezte a
fejedelemségeket és a hatalmasságokat. Tehát a gonosz szellemeknek az erejét leszerelte.
Mi ugyanis ezeknek a gonosz erőknek, fejedelemségeknek,
hatalmasságoknak a fegyverük? Nagyon
meg fogsz most döbbenni rajta, mert a fegyverük, amivel dolgoznak, az maga a törvény, azzal tudnak téged
megközelíteni, odaférkőzni. Ki vannak képezve ugyanis, mint a jogászok. Állandóan
vádaskodni akarnak veled.
És ez a vádaskodás nagyon jól munkál sokak életében, akik
komolyan akarják venni Isten dolgait. Náluk az ördög Isten törvényeit
használja, hogy elítélje őket. Ezért
hívja fel a figyelmünket, hogy odaszegezte a keresztfára a törvényt, a
parancsolatokban ellenünk szóló kézírást, amely ellenünkre volt nekünk, és
lefegyverezte a fejedelemségeket, és a hatalmasságokat. Le vannak fegyverezve, ezért lehet neked örömmel kiáltani a
hallelúját.
Tehát ez a lefegyverezés azt jelenti, hogy azt a
fegyverét, amellyel állandóan vádol téged, - a törvényt elvette tőle!
Honnan tudod, hogy valami rosszat tettél? Valamit figyeltem, több mint húsz
évvel ezelőtt. Pásztor vagy evangélista volt, annyi rossz dolgot tettek a
szolgálati éveik során, és nem is tudták, én pedig nem szóltam nekik arról.
Munkáltak, üdvösségre vezették az embereket, prédikáltak,
gyógyulások történtek, és nem voltak kárhozat alatt, mert senki nem táplálta
őket a törvénnyel, ezért szabadok
voltak. A bűneink megbocsátást nyertek a múlt, a jelen, a jövő dolgában. És
akkor tud a Szent Szellem jönni igazán.
De ha az ördög jön a törvénnyel és idézi neked, hogy Isten
törvénye ezt mondja erről és azt mondja arról… Sőt azt is bebizonyítja neked,
hogy a karácsonyfa a varázslás bűne, ha feldíszíted, mert az ördög jogászai
nagyon sziporkázóan tudják magyarázni az Igét.
De ha a Biblia azt írja, hogy Isten a Jézus keresztjére odaszegezte ezeket a parancsolatokat,
amelyek ellenünk voltak, akkor te mit mondasz a vádolónak? Mondd meg neki, hogy
nem vagy a törvény alatt.
A sátán használja a törvényt, a törvény pedig vádol téged, mint egy vádoló ügyvéd,
vádat fejtegető ügyvéd a bíróságon a törvénnyel. De a törvény már nem alkalmazható rád, nem érvényes rád. Ez
azt jelenti, hogy neked már végre fel kell kelned ebből, s azt kell mondanod,
hogy: – Figyelj ördög, nem vagyok többé a törvény alatt!
Néhány prédikátor, ha hozzám jön, nekik is el fogom
mondani. Csak annyit mondok majd, hogy: – Ördög ……! Egyszer Ausztráliában
beszélgetett velem egy alkoholista, olyan hangvételben, mint az alkoholisták
általában, és rákiáltottam, gyere ki
belőle te alkoholista démon, Jézus nevébe! A képébe kiáltottam persze ezt. Azután felszállt a buszra, egy-két
hónapra rá újra találkoztam vele, és teljesen józan volt.
Azért, mert szabadok vagyunk a törvénytől, nem azt
jelenti, hogy a hústestben bujálkodunk egész életünkben. Teljesen mást jelent.
Minél jobban megérted a jézusi szeretetet, és hogy Ő egy teljesen győztes életet tervezett számodra.
De ha nincs sebességkorlátozás az úton, akkor olyan
sebességgel mész, ahogy jólesik, és nem követtél el törvényszegést, mert ahol nincs törvény, ott nincs törvényszegés. Tehát, ha lehet hajtani, ott, ahol nincs
sebességkorlátozás, ott úgy megy az illető? Ahogy jónak érzi, azt a sebességet
fogja választani. Belülről jön elő a vezérlés, a Szent Szellem szabadsága fog jönni, ott, ahol nincs törvény. És az ördög
kiraboltatott az ő erejéből, amely a halálban van.
Ha rájössz arra, hogy te már nem fogsz meghalni, mert
meghaltál a Krisztussal, a Krisztusban, akkor nem fogsz félni többé a haláltól,
mert már meghaltál. Óriási kijelentés!
Ha már meghaltál, akkor hogyan tudnál újra meghalni?
Hangsúlyozom, hogy Ábrahám
a törvény nélkül élt, és mi ugyanígy a mai napon, Ábrahám magvaként a törvény nélkül élünk. Akkor Isten
ítélete sújtotta Szodomát és Gomorát, ma ez másként van. Nézzük ezt a Róma 8/19-ben.
Róma 8/19 Mert
a teremtett világ sóvárogva várja az Isten fiainak megjelenését.
Az egész teremtett világ Isten fiainak a megjelenését
várja. Ez a ’hüosz’ szó, az Úrra használta ezt egyszer az Írás. A mai napon
hogy áll a dolog? Újjászületünk Krisztusban.
Elnyerjük Isten természetét a
szellemünkben. A Jakab 1/19-ben van írva, hogy az Ő akarata szült minket az igazság Igéje által, hogy első zsengéi
legyünk az Ő teremtményeinek.
A második lépés, amit tennünk kell, hogy be kell teljesednünk a Szent Szellemmel, mert ugye
a világ nem fogadhatja be a Szent Szellemet. A harmadik pont, amit tennünk
kell, hogy Isten Igéjének a hatalmával
kell élnünk.
Mi nem
parancsolatok által engedelmeskedünk az Igének, hanem belülről, kifelé megcselekedjük az Igét, ugyanis mi nem
Isten Igéjén kívül állók vagyunk.
Az egyik testvérem írt nekem, hogy az unokájával van
valami probléma, és elviszi az orvoshoz, valami rohama van. Adtam neki egy-két
pontot, hogy vizsgálja meg a Bibliát, ő bibliatanító volt. Megírtam neki, hogy
nekünk, Isten Igéjének a cselekvői
kell, hogy legyünk, és a Máté 18/18 szerint megkötjük
ezt a gonosz munkát, és Márk 16/18 szerint, pedig kihajítjuk ezt az ördögöt.
És utána már csak azt kértem, hogy Jézust kell dicsérni,
és elküldtem neki ezt az e-mailt, és így működött. Használni kell ezt az igei hatalmat az életünkben.
János 1/1
Kezdetben vala az Ige, és az Ige vala az Istennél, és Isten vala az Ige.
2. Ez kezdetben
az Istennél volt.
3. Minden
Őáltala lett, és nála nélkül semmi sem lett, ami lett.
4. Őbenne volt
az élet, és az élet volt az emberek világossága;
12. Valakik
pedig befogadták Őt, hatalmat adott azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek,
azoknak, akik az Ő nevében hisznek;
14. És az Ige
testté lett és lakozék miközöttünk és láttuk az Ő dicsőségét, mint az Atya
egyszülöttjének dicsőségét, aki teljes volt kegyelemmel és igazsággal.
A Máté Evangéliumában ad nekünk az Úr egy utasítást, hogy mit tegyünk az Ő
győzelme után.
Máté 28/18 És
hozzájuk menvén Jézus, szóla nékik, mondván: Nékem adatott minden hatalom
mennyen és földön.
19. Elmenvén
azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának,
a Fiúnak és a Szent Szellemnek nevében,
20. Tanítván
őket, hogy megtartsák mindazt, amit én parancsoltam néktek: és ímé, én
tiveletek vagyok minden napon a világ végezetéig. Ámen!
Vagyis megkaptuk ezt a hatalmat, és most a mi részünk, hogy az Ő Szellemének a hangját meghallván, engedelmeskedjünk ennek a hatalomnak és az Ő Igéjének, és aszerint
cselekedjünk. Ezékiel 36-ban a 25 verstől együtt fogjuk olvasni az Igét.
Isten látta, hogy gondja van az emberrel, és azt mondta,
hogy én magam fogom megoldani ezt a problémát. Az embernek egy új szívet fogok adni, és az én
Szellememet helyezem beléje, és az én Szellemem
fogja őt győzelemre vinni. Ez Isten természete. És ha felnövekszünk, akkor
egyre inkább hozzá leszünk hasonlóvá.
Így oldja meg Isten ezt a problémát, az Ő szavai ezek. Elolvassuk ezt.
Nem azt mondta Isten, hogy megoldom a problémát, a
törvény alá helyezem őket, ugyanis már a törvény alatt voltak, és nem működött.
Jézus van tehát a bensőnkben, és ugyanúgy, ahogy Jézus élt, amikor a földön élt,
betöltötte a törvényt, és mi is képesek vagyunk erre.
Ezékiel 36/25
És hintek reátok tiszta vizet, hogy megtisztuljatok, minden tisztátalanságotoktól
és minden bálványaitoktól megtisztítlak titeket.
26. És adok
néktek új szívet, és új szellemet adok belétek, és elveszem a kőszívet
testetekből, és adok néktek hússzívet.
27. És az én
Szellememet adom belétek, és azt cselekszem, hogy az én parancsolataimban
járjatok és az én törvényeimet megőrizzétek és betöltsétek.
Róma 8/1
Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak,
kik nem test szerint járnak, hanem Szellem szerint.
És, hogy miért? Nézzük meg a következő Igét.
2. Mert a Jézus
Krisztusban való élet szellemének törvénye megszabadított engem a bűn és a
halál törvényétől.
Szabadok vagyunk! Ha az Úr földi életét vizsgáljuk… A János 8-ban
hoztak hozzá egy asszonyt, akit házasságtörésen kaptak, s a törvény szerint meg
kellett volna kövezni, halálra kövezni, és miután elmentek az asszonynak a
vádolói mind, azt mondja Jézus, hogy én
sem kárhoztatlak.
A törvény alatt ugyanis egyetlen, akinek joga lett volna
arra, hogy elítélje őt, az Jézus volt, nem azok, akik hozták. Neki lett volna
egyedül hatalma arra, hogy megítélje. És azt mondta Jézus, én sem ítéllek. Látod ebben Isten szívét, még abban az időben is?
És vannak olyan csodálatos prédikátorok, akik odaszánták
az életüket arra, hogy Isten kegyelmét
hirdessék, és egyre több megértés jön elő. A legtöbb prédikátor ugyanis
hirdeti a kegyelmet, de a kegyelemnek és a törvénynek a keverékét hirdeti, összekeveredik a kettő. Nem lehet a kettőt
összekeverni.
Ha szabad leszel a kárhozat alól, akkor, szabad leszel pl.
a depresszió alól. Minden alól könnyen ki tudsz szabadulni könnyedséggel. És ebben fogunk tovább haladni. Ma ez
volt a szívemen elsőként, hogy elmondjam. A törvény tudorai, ha ezt hallják,
olyan nekik, mint a Titanic.
A Bibliában sehol nem fogod találni, hogy egy keresztény számára írta volna az Írás,
hogy vallja meg a bűneit. Nincs ott. Az
I. János levele ötven évvel azután
íródott, mint ahogy Pál a leveleit írta.
Pálnál hogy volt ez? A gnosztikusokhoz írta János apostol
az I. levelének 1. fejezetét, akik zsidók voltak. És a következő fejezetet,
az I. János 2. fejezetét kezdi
címezni az Úrban kicsinyeknek [a csecsemőkorú hívőknek], a gyermekeknek, az
ifjaknak, és ott már nem írja a bűnök megvallását!
Mondtam a pásztoraimnak tegnap, hogy a múltkorában azon
kaptam magamat, hogy valami olyat tettem, amit régebben megvallottam az Úrnak, mint bűnömet. Ha most nézzük, hogy
mi a bűn és mi nem, akkor mindent nem tudunk megvallani az Úrnak, mert pl. a
kevélység, mint egy súlyos szellemi bűn… Mikor tesszük azt, hogy az Úr elé megyünk,
és megvalljuk a kevélységünket?
Tehát látjátok, hogy támogat minket ez a gondolat, hogy a
bűneink megbocsáttattak múlt, jelen, és jövő vonatkozásában. És azután
mondtam magamnak, hogy hiszen az Úr nekem
ezt már megbocsátotta. Tehát ahelyett, hogy azt mondtam volna, hogy Uram
bocsánat, és sajnálom, és bocsáss meg nekem, azon kezdtem gondolkodni, hogy
vajon miért is tettem azt, amit tettem? Egyszerűen a hústest ostobaságából fakadt.
A keresztény az életét 90 %-ban azzal tölti, hogy próbál
Isten tetszésére lenni, és törekszik
arra, hogy ápolja a közösségét
Istennel, és így nem marad neki ideje másra. Erről szól az életük. A testvérem pl.
élete minden napján, reggel is és délután is elment istentiszteletre, aminek
része volt a bűnök megvallása.
Tehát a kárhoztatás kötése alól kell kijönnünk, hogy szabadok legyünk. Tudnod kell, hogy amint Ő van, úgy vagyunk mi is e világon, vagyis az ördögöt a
lábunk alá kell helyezni, és ott kell tartani, rajta kell taposni. Az áldásokat
hitben kell elvenni, amit ugyanis nem
érdemeltünk ki.
Az egyik gyökér problémát fogjuk tárgyalni hamarosan, a
problémák legmélyebb gyökerét, ami oda vezethető vissza, hogy a keresztényeknek
fogalmuk nincs arról, hogy mi végeződött el a kereszten. Egy pár hetet
erről fogunk beszélni, hogy mi az, amit mondott, és mi az, amit nem mondott a
levelében Pál. Ez segíteni fog nekünk, ha tovább gondoljuk ezeket, és ezt az
útvonalat fogjuk követni.
Sok keresztény meg fog botránkozni, de ez csak azt fogja
jelenteni, hogy nem fogadják el az Úrnak
a munkáját, ami elvégeztetett. Hozzá kell tenniük a saját cselekedeteiket,
de nincs mit hozzátenni, mert tökéletes
munka volt.
A legdicsőségesebb
év előtt állunk, amit valaha éltünk, mert ha ezzel a gyökér gonddal
elbánunk, a kárhoztatással, mint az életünk gyökerével, akkor felszabadulunk. A mentalitásunkban, a gondolkodásunkban kell megváltozni. Azért
lesz ez jó, mert ezek néha el vannak rejtve, a mélységekben vannak, és ki kell
ezeket onnan venni.
Mivel Isten az egészet elvégezte a Krisztusban, ezért ma megemlékezünk erről, Úrvacsorát
veszünk. Nagyon erős a gyógyító kenet, ha az ember ebből a kárhoztatás felhőből
ki tud jönni, akkor nagyon könnyű
elfogadni azt, amiért jöttünk Isten elé. Ha le tudod győzni ezt a
gondolkodást, hogy nem vagy elég jó ahhoz, hogy…! Senki nem elég jó hozzá. Mindenkire
ez az igazság. Sorolhatnék neveket is, de nem teszem.
Folytatjuk a dicséretet, és az Úr asztalánál veszünk közösséget a kenyérrel és a borral, az Úr
testével és vérével. Az Úrvacsora többet fog neked jelenteni, mint valaha, mert
Ő valóban elvégezte a teljes
megváltásunkat.
Az Úr az emlékezetembe hozta, hogy Kenneth Hagin mindig a
térdén imádkozva mondta el az imáit, és épp megint a térdén volt, és valamivel kapcsolatban a megtérését imádkozta, az
Úr azt mondta neki, hogy keljél már fel
onnan, és ne viselkedjél így! Olvashatjátok ezt a könyvébe.
Mert ez nem az alázat, hanem az Úr Jézus vérének a megbecstelenítése, és a kereszt
munkájának a nem elismerése! Nem kell így viselkednünk, fel kell hagyni ezzel, ez
a kevélység lenne. Mert tudd meg, hogy Isten fia vagy, papok és királyok vagyunk Istennek. Szellemi házat épít Isten, és
mi már most élő kövei vagyunk, és a
mi lakcímünk a Sion hegye.
Sion hegyéhez tartozunk, Isten Gyülekezetéhez, most. Sion
hegye a Gyülekezet, már most Sion hegyéhez tartozunk. Nem majd, ha odaérünk,
hanem most, itt a földön. Nem kell ostobán viselkednünk, hanem fel kell
kelnünk.
Ez a szó, ami neked szól, mert Isten nem szereti, Isten fiakat akar magának. Krisztus
teljességével ékeskedő kornak mértékére eljutott fiakat akar magának. És az ördög pedig le van fegyverezve. Az ördög
a törvényt szokta előhozni, hogy téged fejbe verjen, és neked a törvény a
szívedre van írva. Isten a szíved
belsejébe helyezte az Ő törvényeit. Nincs szükséged az ördögre, hogy ő
felolvassa neked, hogy mi van megírva.
Álljunk fel, az Urat fogjuk most emlékezetünkbe idézni,
mert amit most teszünk, ennek jelentősége van. A kenyér, amit magunkhoz
veszünk, az, az Ő megtört teste, és a
testben kellett, hogy megcselekedje. Nem jöhetett el szellemi Istenként,
testben kellett eljönnie. Egy hústestet
kellett, hogy magára öltsön, hogy a megváltásunkat
elvégezhesse, és oda kellett adnia az Ő testét áldozatul a világ bűneiért. Ezt megértjük ma jobban, mint valaha.
Uram, erre emlékezünk és ezt a kenyeret most magunkhoz vesszük és emlékezünk, hogy ez el lett
végezve. Áldunk téged Uram. Ámen!
Nekünk nem volt szövetségünk, mert mi pogányok voltunk, a
zsidóknak volt szövetségük. De azon az estén azt mondta Jézus, hogy ezt igyátok az én emlékezetemre, mert ez az
én vérem, amely sokakért kiontatik a bűnök bocsánatára. Az Úr Jézus Krisztusunk
kiontott vérére emlékezünk most, amely értünk
ontatott, mert mi Őbenne voltunk, vele meghaltunk, és vele feltámadtunk.
Mikor összegyülekezünk, Őreá emlékezünk. Ezt cselekedjük,
meghagyta nekünk. Az Ő drága kiontott vére értünk ontatott, és minket helyettesített ebben a megváltásban. Ezért számunkra nincs már ítélet, néki adunk minden dicsőséget, az Ő
kiontott véréért. Hálát adunk Istennek. Ámen!
Forrás: http://bekevar.fw.hu
Feljegyzés Jim Sanders tanításából.
Krisztus Szeretete Egyház vasárnapi tanítása ami 2012 Január 1-én zajlott le.